A célzás, a metafora és az irónia megértésének kognitív, nyelvi és metapragmatikai összefüggései óvodáskorban

Szücs Márta Zita
A célzás, a metafora és az irónia megértésének kognitív, nyelvi és metapragmatikai összefüggései óvodáskorban
Doctoral thesis (PhD), Pázmány Péter Catholic University
(2016) (Unpublished)

[thumbnail of BTK_DD_2016_szucs.pdf]
Preview
PDF (thesis) [Hungarian]

Download (5MB) | Preview
[thumbnail of BTK_DD_2016_szucs_tezis_hun.pdf]
Preview
PDF (booklet) [Hungarian]

Download (219kB) | Preview
[thumbnail of BTK_DD_2016_szucs_tezis_eng.pdf]
Preview
PDF (booklet) [English]

Download (581kB) | Preview
Item Type: Thesis (Doctoral thesis (PhD))
Creators:
Név ORCID azonosítóMTMT author ID
Szücs Márta Zita
A mű párhuzamos címe: Cognitive, Linguistic And Metapragmatic Relations Between Comprehension Of Hints, Metaphors And Irony In Preschool Children
Supervisor(s):
Név ORCID azonosítóMTMT author ID
Babarczy Anna
Hoffmann Ildikó
Kar: Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
Divisions: Nyelvtudományi Doktori Iskola (2008 - )
Language: Hungarian
Date: 2016
Uncontrolled Keywords: nyelvtudomány
Number of Pages: 239
doi: 10.15774/PPKE.BTK.2016.011
Date Deposited: 2024. Feb. 02. 16:35
Last Modified: 2024. Feb. 19. 14:19
URI: https://disszertacio.ppke.hu/id/eprint/115
Defence/Citable status: Defended.

Bejelentkezéshez kötött művelet

View Item View Item